“Haal ik wel het onderste uit de kan”? Mijn partner en superman Pieter huiverde vroeger wanneer ik de vraag stelde.
De vraag ging dan ook steeds gepaard met tumultueuze weken van twijfel, grote moeilijke vragen en de neiging gemaakte keuzes overboord te gooien.
​
Gelukkig zijn we vandaag als gezin op een andere plek, een plek waar de vraag niet meer nodig is.
​
Hoe dan? Omdat ik de laatste jaren op basis van mijn ervaring als mama en partner enerzijds, mijn onverzadigbare zoek en leesdrang anderzijds en last but not least mijn jarenlange expertise in de bedrijfswereld getimmerd heb aan tools, oefeningen en handvaten die we als gezin zélf incorporeren om de meest vervullende versie van ons leven te leiden.
​
​
​
Ik ben dus mama van Clémence (2014) en Julien (2015), mijn twee oogappels die me dagelijks uitdagen en jawel een spiegel voorhouden. Ik ben getrouwd met Pieter, mijn superman en ben enorm dankbaar voor het partnerschap dat we samen stap per stap bewust gebouwd hebben.
Al sinds mijn jeugd ben ik intens en eeuwig nieuwsgierig op zoek naar informatie. Ik lees dus enorm veel en volg veel cursussen. Ik heb een achtergrond in de psychologie en werk sinds 2008 in de corporate bedrijfswereld met mensen.
Kort samengevat: Ik ben een vragensteller, een zoeker en ben er van overtuigd dat het stellen van de juiste vragen écht goud kan brengen, in elke context.
Hoe is Fauvist ontstaan?
Het komt me hoe langer hoe meer over dat we op het werk meer en meer tools aanreiken om de beste versie van onszelf te worden op het werk, terwijl dat vaker en vaker naar mijn gevoel het échte potentieel beperkt omdat de kern van ons leven zich daarbuiten afspeelt, namelijk thuis.
Ik merk hoe langer hoe meer dat het abstractie maken van de waarden die je koestert als persoon, de manier waarop je met je partner die waarden een plek kan geven in je gedeelde leven en hoe die jullie gezamenlijke gezinsleven inspireren niet werkt.
Integendeel.
Hoewel ik in het bedrijfsleven het geluk heb te werken in een context waar daar wél ruimte voor is voelde ik een enorme nood een bedrijf te creëren dat voluit in die missie zou kunnen gaan staan: de missie om meer liefde en geluk in de wereld te brengen door anderen tools aan te reiken om voluit in de kern van hun eigenzinnig leven te brengen zodat we elke dag het leven ten volle leven voor onszelf en met onze kinderen.
Zo wordt de wereld een bewustere en meer liefdevolle plek en geven we onze kinderen een onbetaalbaar geschenk: het geschenk van het maken van bewuste keuzes om een vervullend leven te leiden.
-Joe Tichio